Oto mini escape room o kociej tematyce.
Przygodę zaczynamy od przeczytania kilku ważnych informacji umieszczonych na tablicach i w książce, a następnie przechodzimy do pomieszczenia, w którym jest Pani Lusia - od której Marcel dostał Cukierka. Po krótkiej rozmowie z Panią Lusią gracz musi wykonać pierwsze zadanie sprawdzające pamięć.
Potem przechodzi się do kolejnej części mapy a mianowicie do quizu, który sprawdza czy czytelnik uważnie przeczytał książkę. Za każdą dobrą odpowiedź gracz otrzymuje diament. Warto uważnie czytać pytania i odpowiedzi, ponieważ za każdą złą odpowiedź wracamy do początku i zbieranie diamentów zaczynamy od nowa.
Po przejściu quizu spotykamy Marcela, który podpowiada, co zrobić z diamentami, aby przejść dalej. Kolejnym zadaniem jest zabawa z rymami i zbieranie punktów. Trzeba odpowiednio dobierać rymy do podanych wyrazów i tym samym przemieszczać BNy (neutralni bohaterowie w grze) w wyznaczone miejsca. Gracz powinien uzyskać 6 punktów. Za dobrą odpowiedź punkty przybywają, za złą ubywają. Żeby zdobyć 6 punktów można przenieść BNa na jego pierwotne miejsce i ponownie wybrać odpowiedź. Uważne czytanie wszystkich informacji umieszczonych na tabliczkach pozwoli znaleźć przycisk, który przeniesie nas do kolejnego zadania.
Tym razem stajemy się właścicielami kotów. W Minecraft, koty oswaja się surową rybą, którą trzeba pobrać z automatu a następnie, kiedy nasz pupil kocha nas wypuszczając serię serduszek, możemy przystąpić do nadania mu imienia. Na tablicy i w książce są instrukcje dla gracza jak to wykonać.
Przycisk w ścianie pozwoli nam przejść do następnego miejsca, jakim jest lecznica dla zwierząt. Po wejściu tam jesteśmy zamknięci i musimy wykazać się uważnością i umiejętnością czytania ze zrozumieniem, żeby móc się wydostać. Na ścianie znajduje się wiele informacji o kotach, znajdziemy ty właścicieli kotów, którzy przyszli do weterynarza ze swoimi pupilami, są weterynarze a także galeria kocich piękności z nazwami ras. Po obejrzeniu wszystkich elementów w pomieszczeniu gracz może przystąpić do rozwiązania quizu przełączając dźwignie w odpowiednim kierunku. Prawidłowe odpowiedzi pozwolą otworzyć drzwi i tym samym wydostać się z lecznicy.
Na zewnątrz czeka już tylko niespodzianka. Wyzwanie budowlane. Trzeba zbudować parkour dla kota a dodatkowo można ozdobić całe pomieszczenie banerami z kocimi motywami, które uczniowie nauczą się tworzyć w tym właśnie miejscu.
Przez całą podróż zadaniem gracza jest dokumentować swoją podróż. Przy użyciu kamery gracz wykonuje zdjęcia miejsc, które odwiedza, kotów które oswoił, ulubionej kociej rasy czy weterynarza przy pracy. Na koniec musi wykonać zdjęcie swojego parkour'u, może je również wszystkiepodpisać. Powstałe w ten sposób portfolio należy wyeksportować jako plik pdf i wysłać do nauczyciela mailem.
Mapa przeznaczona jest na 90 minut działania. Można pracę z nią podzielić na dwie jednostki lekcyjne. Ponieważ uczniowie pracują w różnym tempie, momenty takie jak "klatka stop" może się nie sprawdzić, bo każdy w tym czasie może być w innej części mapy, ale może w tym pomóc karta pracy z pytaniami kluczowymi, którą uczeń wypełni w trakcie lub po zajęciach. Jestem strasznie ciekawa Waszych opinii na temat tej mapy. Dajcie znać w komentarzach. Możecie też do mnie napisać maila. Zachęcam do pobrania i eksplorowania!
LINK do mapy: Cukierku, ty łobuzie Final.mcworld