Jak znaleźć mapę? Są dwa sposoby:
2. Mapę wraz z opisem znajdziesz również w bazie materiałów na oficjalnej stronie Minecraft Education pod tym LINKIEM
Tadam! Mogę się pochwalić nowym tytułem zdobytym całkiem niedawno :) Jestem Ambasadorką Minecraft Education. Mam nadzieję, że doświadczenia zdobyte dzięki uczestnictwie w szkoleniach, wsparciu innych nauczycieli z całego świata oraz wymianie doświadczeń pozwolą mi na budowanie jeszcze lepszych lekcji z Minecraft Education.
Dzień Dziecka bez zabawy to dzień stracony 😉
Zaryzykuję nawet tezę, że wszyscy lubią place zabaw, nawet dorośli. A jeśli nie, to pewnie lubili, kiedy byli mali. Ja uwielbiam, dlatego pomyślałam, że święto wszystkich dzieciaków, dużych i małych trzeba uczcić w specjalny sposób. Plac zabaw w Minecrafcie - to jest to!
Ale zaraz, zaraz. Przecież byłoby nudno, gdyby można było na niego wejść tak po prostu.
A gdyby tak wejście na ten plac kosztowało 1 diament? Skąd go wziąć? To proste! Trzeba rozwiązać cztery zadania a w nagrodę będzie można pozjeżdżać z wodnej ślizgawki, pościgać się na gokartach, przejść labirynt, pojeździć na rollercosterze i spróbować swoich sił na parkourze.
W ramach obchodów Dnia Dziecka poprowadziłam lekcję online, podczas której eksplorowaliśmy mapę. Jeśli nie mieliście okazji na niej być, nic straconego. Nagranie oraz mapę znajdziecie na stronie Cyfrowego Dialogu https://cyfrowydialog.pl/minecraft/
Ja wiem, że moi uczniowie mają dopiero 9 lat. Wiem, że chemii zaczną uczyć się w klasie VII, ale czy to jest powód, żeby nie spróbować? No nie! Przecież dzieciaki ciągle zadają pytania wybiegające ponad program realizowany w klasie.
Kiedyś usłyszeliśmy, jak Pan Tomasz Rożek mówił, że woda to związek chemiczny. Dzieciaki od razu zapytały: "A co to znaczy związek chemiczny?" "No, to taka mieszanina pierwiastków...", "A co to są pierwiastki?" No i wtedy zaczęło się 😉
Innym razem, kiedy działaliśmy na jednej z map, które dla nich przygotowałam, widzieli balony i zapytali jak się je tworzy w Minecraft. Mówię, że potrzebny jest hel i lateks.... Już wiecie o co zapytali prawda?
No więc postanowiłam zadziałać. Wybrałam z Biblioteki mapę, w której zadaniem graczy było poszukiwanie elementów przyrody i sprawdzanie w analizatorze materiałów,
czy zawierają tlen. Symbol tlenu znaliśmy, bo przecież razem z wodorem tworzą wodę - H2O.
Oczywiście, że tak!
Myślę, że to najfajniejszy sposób na naukę z wykorzystaniem Minecraft. Gotowe mapy są świetne, ale nic tak nie cieszy, kiedy dzieciaki same mogą coś stworzyć, zaprojektować, wykazać się kreatywnością i zbudować to, co sobie zaplanowały.
Pierwszą mapą, którą budowali moi uczniowie i uczennice była mapka "Galeria rymów". W parach mieli za zadanie wybrać 10 przedmiotów z ekwipunku (pracowaliśmy w trybie kreatywnym) i do ich nazw ułożyć rymy, a następnie przedstawić te rymy w mini galerii. Trochę jak w muzeum. Dzieciaki ustawiały ścianki, na nich wieszały tabliczki z przedmiotami a pod spodem umieszczały pary rymujących się wyrazów. To taka mała wprawka, przed tworzeniem mapy, o której poniżej.
Jak działać? Opis przebiegu działań znajdziesz TUTAJ
To były bardzo proste działania. W tej mapie praktycznie wystarczały umiejętności budowania. Tylko nieliczni nie wiedzieli, że na ramkach można umieszczać przedmioty. Szybko przekonali się też, że drewniane tabliczki są bardziej uciążliwe niż zielone, ponieważ po napisaniu na nich wyrazu, są nieedytowalne i żeby poprawić błąd trzeba je burzyć i stawiać na nowo.
Dużo czasu podczas całego projektu zajęło nam upiększanie terenu, bo nie chcieliśmy, aby to były zwykłe bloczki postawione na trawie. Generalnie 1,5h to za mało na lekcję, podczas której tworzymy mapy. Tego typu wyzwania wymagają dwóch, trzech takich zajęć. Oczywiście coraz to większe umiejętności dzieciaków w zakresie budowania, usprawniają tę pracę, ale pamiętajcie, że Minecraft to piaskownica, w której można wszystko w nieograniczonym stopniu i czasie.
W następnym poście opiszę nasze działania z mapą Easter Egg Hunt
Pomysł na mapę zrodził się podczas zajęć z dzieciakami. Właściwie był to pomysł na to, aby one same zbudowały taki świat. Dostały ode mnie mapę z wytyczonym obszarem, na którym miały pobudować, poukrywać różne skrzynie z jajkami.
Postanowiłam zbudować własną wersję, którą tu Wam prezentuję. Mapę znajdziecie TUTAJ
Oto mini escape room o kociej tematyce.
Przygodę zaczynamy od przeczytania kilku ważnych informacji umieszczonych na tablicach i w książce, a następnie przechodzimy do pomieszczenia, w którym jest Pani Lusia - od której Marcel dostał Cukierka. Po krótkiej rozmowie z Panią Lusią gracz musi wykonać pierwsze zadanie sprawdzające pamięć.
Potem przechodzi się do kolejnej części mapy a mianowicie do quizu, który sprawdza czy czytelnik uważnie przeczytał książkę. Za każdą dobrą odpowiedź gracz otrzymuje diament. Warto uważnie czytać pytania i odpowiedzi, ponieważ za każdą złą odpowiedź wracamy do początku i zbieranie diamentów zaczynamy od nowa.
Po przejściu quizu spotykamy Marcela, który podpowiada, co zrobić z diamentami, aby przejść dalej. Kolejnym zadaniem jest zabawa z rymami i zbieranie punktów. Trzeba odpowiednio dobierać rymy do podanych wyrazów i tym samym przemieszczać BNy (neutralni bohaterowie w grze) w wyznaczone miejsca. Gracz powinien uzyskać 6 punktów. Za dobrą odpowiedź punkty przybywają, za złą ubywają. Żeby zdobyć 6 punktów można przenieść BNa na jego pierwotne miejsce i ponownie wybrać odpowiedź. Uważne czytanie wszystkich informacji umieszczonych na tabliczkach pozwoli znaleźć przycisk, który przeniesie nas do kolejnego zadania.
Tym razem stajemy się właścicielami kotów. W Minecraft, koty oswaja się surową rybą, którą trzeba pobrać z automatu a następnie, kiedy nasz pupil kocha nas wypuszczając serię serduszek, możemy przystąpić do nadania mu imienia. Na tablicy i w książce są instrukcje dla gracza jak to wykonać.
Przycisk w ścianie pozwoli nam przejść do następnego miejsca, jakim jest lecznica dla zwierząt. Po wejściu tam jesteśmy zamknięci i musimy wykazać się uważnością i umiejętnością czytania ze zrozumieniem, żeby móc się wydostać. Na ścianie znajduje się wiele informacji o kotach, znajdziemy ty właścicieli kotów, którzy przyszli do weterynarza ze swoimi pupilami, są weterynarze a także galeria kocich piękności z nazwami ras. Po obejrzeniu wszystkich elementów w pomieszczeniu gracz może przystąpić do rozwiązania quizu przełączając dźwignie w odpowiednim kierunku. Prawidłowe odpowiedzi pozwolą otworzyć drzwi i tym samym wydostać się z lecznicy.
Na zewnątrz czeka już tylko niespodzianka. Wyzwanie budowlane. Trzeba zbudować parkour dla kota a dodatkowo można ozdobić całe pomieszczenie banerami z kocimi motywami, które uczniowie nauczą się tworzyć w tym właśnie miejscu.
Przez całą podróż zadaniem gracza jest dokumentować swoją podróż. Przy użyciu kamery gracz wykonuje zdjęcia miejsc, które odwiedza, kotów które oswoił, ulubionej kociej rasy czy weterynarza przy pracy. Na koniec musi wykonać zdjęcie swojego parkour'u, może je również wszystkiepodpisać. Powstałe w ten sposób portfolio należy wyeksportować jako plik pdf i wysłać do nauczyciela mailem.
Mapa przeznaczona jest na 90 minut działania. Można pracę z nią podzielić na dwie jednostki lekcyjne. Ponieważ uczniowie pracują w różnym tempie, momenty takie jak "klatka stop" może się nie sprawdzić, bo każdy w tym czasie może być w innej części mapy, ale może w tym pomóc karta pracy z pytaniami kluczowymi, którą uczeń wypełni w trakcie lub po zajęciach. Jestem strasznie ciekawa Waszych opinii na temat tej mapy. Dajcie znać w komentarzach. Możecie też do mnie napisać maila. Zachęcam do pobrania i eksplorowania!
LINK do mapy: Cukierku, ty łobuzie Final.mcworld
Dzień Dziecka bez zabawy to dzień stracony 😉 Zaryzykuję nawet tezę, że wszyscy lubią place zabaw, nawet dorośli. A jeśli nie, to pewnie ...
Copyright ©
Nauka do sześcianu czyli Minecraft w edukacji wczesnoszkolnej | Powered by Blogger
Design by InkThemes | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com